La Capella del Palazzo Pubblico es troba al primer pis de l'edifici i tal com avui es pot veure data entre 1407 i 1428. Dedicada a la Mare de Déu, va ser projectada com a lloc de recolliment i pregària dels governants i funcionaris de la República de Siena. Taddeo di Bartolo va ser l'autor dels frescs que cobreixen bona part de les parets i les voltes de la capella, mentre Domenico di Niccolò va realitzar el cadirat de fusta del cor.
Taddeo di Bartolo. Episodis de la vida de la Mare de Déu (1407-1428)
Altar amb el retaule "La Sagrada Família amb Sant Lleonard", de Giovanni Antonio Bazzi (1530)
Altar amb el retaule "La Sagrada Família amb Sant Lleonard", de Giovanni Antonio Bazzi (1530)
El cadirat del Cor de la capella, situat a banda i banda, és de fusta tallada i decorada, de Domenico de Niccolò, amb pintures al respatller que representen el Credo.
Voltes de la capella
"Guidoriccio da Fogliano all'assedio di Montemassi" fresc atribuït tradicionalment a Simone Martini
La Sala més gran és l'anomenada Sala del Consiglio o Sala del Mapamondo que conserva dos grands frescs
La "Maestà" de Simone Martini ocupa la paret Nord de l'estança, data del 1315 i està considerada com una de les obres més importants del pintor i del "Trecento" italià.
La Sala adjacent és la "Sala dei Nove" o "Sala della Pace" amb frescs molt coneguts de Ambrogio Lorenzetti que representen escenes al·legòriques sobre els efectes de la governació bona, i de la dolenta (Effetti del buono e del cattivo governo, 1338-1339). Si bé els frescs estan parcialment deteriorats pels danys soferts representen un extraordinari exemple d'al·legoria i sàtira política.
Finalment, se surt a la "loggia" una mena de terrassa o solana, semblant a les que es conserven en algunes de les cases senyorials del carrer de Montcada de Barcelona.
Des de la "loggia" vaig fer una foto de la vista en què es pot veure la Plaça del Mercat, que és de l'estil de porxada existent encara a molts llocs de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada